اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی استان گیلان بهمنظور فراهمآوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی کشور در دامنه فعاليتهای اتاق اعم از صدور كارت عضويت و بازرگاني، صدور گواهي مبدأ، تأمين نيازمنديهاي قانوني بنگاههای اقتصادي و حل مشكلات در قالب كميسيونها و دبیرخانه شورای مرکزی دولت و بخش خصوصی، هیأتهای حل اختلاف مالیاتی و تأمین اجتماعی، مرکز داوری، مرکز مطالعات و پژوهشها و آموزش اعضا و پرسنل در سطوح مختلف در قالب برگزاری دورههای آموزشی، سمینارها، کارگاهها و همایشها و کمک به فرایند صادرات بهعنوان یکی از قدیمیترین اتاقهای بازرگانی ایران، در راستای رسالت تاریخی، ملی و بینالمللی خود همسو با برنامه اتاقهای بازرگانی جهان، استیفای حقوق قانونی فعالان اقتصادی و چالاکنمودن نقش پارلمان بخش خصوصی در فرآیند تصمیمسازیهای ملی و منطقهای را مأموریت اصلی خود میداند. این مأموریت خطیر نیازمند ساماندهی سازنده، همراه با کیفیتی ممتاز است. لذا خطمشی کیفیت اتاق در راستای ارتقاي جايگاه اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی گیلان در سطح ملي و جهاني برای تحقق اهداف کلان ترسیم و خدمات خود را بر اساس استاندارد مديريت کيفيت ISO 9001:2015 با بکارگیری آخرین استانداردها و دانش فنی و مدیریتی به روز، ارایه مینماید و بهبود مستمر اثربخشي سيستمهای مديريتی و کاهش ریسکها و استفاده بهینه از فرصتها همچنين تأمين رضايت مشتريان را از مهمترين اهداف خود ميداند.
اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی گیلان بهمنظور کسب مزیت رقابتی و دسترسی به چشم انداز خود اهداف ذیل را سرلوحه امور خود قرار داده است:
- پرورش و بهکارگیری منابع انسانی مجرب و کارآزموده با ایجاد سازمان دانشمحور پیشرونده و یادگیرنده و افزایش انگیزه اعضاء برای مشارکت و مسئولیتپذیری اجتماعی.
- بهبود فرایندها در راستای ارتقای سطح کیفی اجرای پروژههای اتاق.
- افزایش رضایتمندی مشتریان و گروههای ذینفع و ترویج فرهنگ مشتریمداری در تمام سطوح سازمانی اتاق.
- کاهش ریسکها و استفاده بهینه از فرصتها.
- مشارکت با سازمانهای صاحب فناوری برای انتقال دانش و خلق ارزش افزوده.
- ارتقاء کیفیت نظرات مشورتی در مورد مسائل اقتصادی کشور جهت ارائه به قوای سهگانه و فعالان اقتصادی.
- کوشش در جهت شناسایی بازار کالاهای صادراتی و کمک به توسعه حضور اعضاء در نمایشگاههای داخلی و خارجی.
- ارتقاء سطح علمی منابع انسانی در راستای افزایش اثربخشی و بهبود کیفیت ارائه خدمات به اعضاء.
- توانافزایی کمیسیونها و تشکلهای اقتصادی از طریق تبادل افکار و عقاید اعضای تشکلهای مختلف بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی.
- تلاش در جهت حل و فصل دعاوی فعالان اقتصادی از طریق مرکز داوری اتاق.
اتاق بازرگانی، صنايع، معادن و کشاورزی گیلان در راستاي تحقق اهداف فوق نسبت به استقرار، استمرار و بازنگري سيستم مدیریت کیفیت خود را متعهد دانسته و از کليه همکاران انتظار دارد که با همکاری، همدلی و همفکری صميمانه و مجدّانه در اين راستا حرکت نمايند.