این کمیسیون تلاش میکند تا با برگزاری دورهها، کارگاهها و سمینارها، شرکتها و فعالان اقتصادی را با مفاهیم و مزایای مسئولیت اجتماعی شرکتی آشنا کند و آنها را به پذیرش و اجرای این رویکرد تشویق نماید. از وظایف این کمیسیون، تهیه و تدوین دستورالعملها و راهنماهایی است که به شرکتها کمک میکند تا مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی را به صورت عملیاتی و مؤثر پیادهسازی کنند و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و در جهت بهبود مستمر گام بردارند. به علاوه با نهادهای دولتی، سازمانهای بینالمللی و سایر نهادهای مرتبط، ارتباط برقرار میکنند تا از سیاستها و برنامههای ملی و بینالمللی در حوزه مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی مطلع شوند و در جهت هماهنگی و همافزایی با آنها حرکت کنند، همچنین با برگزاری برنامهها و کمپینهای آموزشی و اطلاعرسانی، فرهنگ مسئولیتپذیری اجتماعی را در جامعه ترویج دهند و به شهروندان و فعالان اقتصادی آگاهی دهند که چگونه میتوانند در توسعه پایدار جامعه مشارکت کنند و با ارائه نظرات و پیشنهادات خود به نهادهای قانونگذار، در جهت تدوین و اصلاح قوانین و مقرراتی که به مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی مربوط میشوند، مشارکت میکنند.