اتاق گیلان
تفاهم‌نامه همكاری سازمان منطقه آزاد انزلی، اتاق بازرگانی گیلان و میربیزنس بانك روسیه خواسته اعضای اتاق گیلان برای حمایت از خط پروازی نوپای رشت - آستاراخان پیش‌بینی افزایش مهاجرت از مرکز به شمال ایران بخاطر دو بحران آب و آلودگی هوا اجلاس خزر به توسعه تجارت و جذب سرمایه‌گذاری منطقه کمک می‌کند حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در اجلاس استانداران حاشیه دریای خزر و نمایشگاه بین‌المللی Caspian Expo 2025 صمد حسن‌زاده برای شرکت در اجلاس استانداران استان‌های ساحلی کشورهای حوزه دریای خزر، وارد رشت شد ‌کاسپین اکسپو ۲۰۲۵ فرصتی برای نمایش توان صادراتی ایران در بازار خزر ‌ حرکت تازه کمیسیون کارآفرینی و استارتاپ اتاق بازرگانی گیلان در توسعه آموزش، کارآفرینی و ترویج فرهنگ تولید سبز حضور ۲۵ شرکت ایرانی و خارجی در نمایشگاه تجارت با کشورهای حاشیه کاسپین ۲۰۲۵ گیلان کمیسیون صنعت گیلان خواستار اقدام فوری شد: جبران خسارت ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت کشور نیازمند مداخله ملی است مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی صمت: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع گیلان اختصاص می‌یابد مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی: ایرنا و تحول؛ پیوندی برای شنیده شدن صدای اقتصاد معاون قضایی رییس کل دادگستری گیلان: با اجرای قانون مصالح عمومی و منافع مردم را باید در نظر گرفت چهارمین جلسه کمیسیون مالیات و بانک اتاق بازرگانی گیلان برگزار شد حضور فرنگیز رحمانی در همایش بین‌المللی بانوان پیشرو امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حاشیه همایش ملی «نقش جهان، نقش زنان» با محوریت نقش‌آفرینی بانوان در تاب‌آوری و سازندگی اقتصادی جزییات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجارت کاسپین در منطقه آزاد انزلی تأکید رئیس کمیسیون کشاورزی بر تحول ساختاری؛ کارگروه‌ها موظف به شناسایی فوری موانع تولید شدند پیام تسلیت به جناب آقای مهندس یوسف یحیایی عضو محترم هیأت نمایندگان اتاق گیلان
1404 جمعه 21 آذر

اتاق گیلان

اقتصادی

نخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، قاسم رضائیان در نخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی که با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون برگزار شد به رویکرد اتاق بازرگانی در تقویت کمیسیون‌ها و تشکل‌های این اتاق اشاره کرد و گفت: در دوره دهم هیئت مدیره اتاق بازرگانی گیلان، تلاش ما این است که از سربازان عرصه اقتصادی جهت پیشبرد کارها استفاده نماییم که یکی از مهم‌ترین راهکارها بهره‌مندی از خرد جمعی است تا بتوانیم در هر موضوعی که جهت مسیر کسب و کار قرار دارد مطلوب‌ترین نتیجه را کسب نماییم. وی افزود: در کمیسیون‌های صادرات، صنعت، کشاورزی گردشگری، تامین اجتماعی، دارایی و حاکمیت‌ها هدف تقویت کمیسیون‌ها و اجرای تمهیدات راهبردی است. وی با بیان اینکه در این دوره اختیارات تصمیم گیری برای هر کمیسیون را به رئیس همان کمیسیون تنفیذ می‌کنیم تصریح کرد: در بخش کشاورزی تمام مسائل، چالش‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را به همان کمیسیون واگذار کرده‌ایم و رئیس کمیسیون در خصوص مکاتبات با کارگروه‌ها و کمیته‌ها به بررسی می‌پردازد و با کسب نقطه نظرات، تصمیم گیری می شود و یقیناً خروجی از تفکر همه اعضای کمیسیون خواهد بود. رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان گیلان با بیان اینکه روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی مسئولیت‌های خود را دست کم نگیرند، اظهار کرد: روسای کمیسیون در جلسات دستور کار داشته باشند و برای برگزاری جلسات کمیسیون می‌توانند هفته یک بار جلسه تشکیل دهند.
وی با بیان اینکه حذف عوارض صادراتی از برنامه‌های اصلی روسای کمیسیون باشد افزود: کمیسیون‌ های اتاق بازرگانی گیلان راهبردهای خود را در جهت حذف عوارض صادراتی تدوین نمایند که با این اقدام به تولیدکننده امید می بخشد و باعث ورود ارز به کشور می‌شود. وی افزود: ما در شرایط تحریم با چالش‌هایی در حوزه صادرات نفتی مواجه هستیم که در این شرایط افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی برای کشور بسیار حائز اهمیت است. با وجود چنین دغدغه‌هایی، روسای کمیسیون برای جلسات خود از مدیران مرتبط جهت حضور در جلسه دعوت داشته باشند تا موانع و راهکارها دقیق‌تر وسریع‌تر میسر گردد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در پایان از تلاش‌های مؤثر رئیس کمیسیون توسعه صادرات و اعضای کمیسیون تشکر و قدردانی کرد.
فرنگیز رحمانی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق گیلان توسعه روابط با همسایگان را کانون دیپلماسی کشور دانست و توجه به فرصت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه را خواستار شد و گفت: اقداماتی که در حوزه تکمیل زیرساخت‌ها شروع شده، امیدوارکننده است هرچند همچنان مسائلی وجود دارد که باید درباره آن ها تصمیم‌گیری شود. رحمانی در ادامه به چالش‌های حوزه صادرات ایران اشاره و تصریح کرد: هزینه تجارت بالا، کمبود اطلاعات درباره بازار برای تجار، ضعف زیرساخت‌ها به ویژه در بخش حمل‌ونقل و لجستیک و مشکل در برگزاری نمایشگاه‌ها به عنوان ابزار موثر در بازاریابی از جمله این مشکلات است.

اشتراک گذاری: