اتاق گیلان
واردات چوب ایمن‌ترین راه برای حفظ جنگل‌های هیرکانی است رئیس اتاق بازرگانی، وضعیت صادرات گیلان در سه ماهه نخست سال را تشریح کرد رئیس اتاق بازرگانی در دیدار با خبرنگاران: سیاست ارزی غلط بزرگ‌ترین مشکل صادرکنندگان است در جلسه کمیسیون کشاورزی مطرح شد: تعرفه پایین نگهداری محصول کیوی در سردخانه‌ها چالش اصلی سرمایه‌گذاران این حوزه یادداشت : لزوم بازنگری محیط کسب و کار و عوامل اثرگذار بر آن بازدید مهندس کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از ساختمان در حال احداث اتاق گیلان هدف‌گذاری برای تدوین بسته پیشنهادی اولویت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت یادداشت رئیس اتاق بازرگانی گیلان برای رئیس‌جمهور منتخب رئیس اتاق بازرگانی گیلان: صادرکنندگان فرش مشوقی ندارند دعوت ریاست اتاق بازرگانی گیلان از آحاد مردم بویژه فعالان اقتصادی جهت حضور پرشور در انتخابات پیش رو پیام تسلیت رئیس اتاق بازرگانی گیلان در پی درگذشت تعدادی از هم استانی‌های گیلانی در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت مراسم تجلیل از پیشکسوتان، هنرمندان و کارآفرینان برتر و فعالان صنایع‌دستی گیلان با مشارکت کمیسیون صنایع دستی اتاق بازرگانی و اداره کل میراث فرهنگی استان پیام تبریک رئیس کمیسیون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اتاق گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی پیام تبریک رئیس کانون زنان بازرگان اتاق گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی حضور ریاست اتاق بازرگانی گیلان در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور، شهید آیت‌الله رئیسی (ره) و همراهان شهید ایشان کمک‌های انسان‌دوستانه انجمن صنعت پخش گیلان به آسیب‌دیدگان روستای امام‌زاده ابراهیم شفت پیام تسلیت اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی گیلان در پی شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه در سانحه هوایی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی: اقتدار غذایی برای کشور مهم است
1403 پنج شنبه 29 شهریور

اتاق گیلان

اقتصادی

نخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، قاسم رضائیان در نخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی که با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون برگزار شد به رویکرد اتاق بازرگانی در تقویت کمیسیون‌ها و تشکل‌های این اتاق اشاره کرد و گفت: در دوره دهم هیئت مدیره اتاق بازرگانی گیلان، تلاش ما این است که از سربازان عرصه اقتصادی جهت پیشبرد کارها استفاده نماییم که یکی از مهم‌ترین راهکارها بهره‌مندی از خرد جمعی است تا بتوانیم در هر موضوعی که جهت مسیر کسب و کار قرار دارد مطلوب‌ترین نتیجه را کسب نماییم. وی افزود: در کمیسیون‌های صادرات، صنعت، کشاورزی گردشگری، تامین اجتماعی، دارایی و حاکمیت‌ها هدف تقویت کمیسیون‌ها و اجرای تمهیدات راهبردی است. وی با بیان اینکه در این دوره اختیارات تصمیم گیری برای هر کمیسیون را به رئیس همان کمیسیون تنفیذ می‌کنیم تصریح کرد: در بخش کشاورزی تمام مسائل، چالش‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را به همان کمیسیون واگذار کرده‌ایم و رئیس کمیسیون در خصوص مکاتبات با کارگروه‌ها و کمیته‌ها به بررسی می‌پردازد و با کسب نقطه نظرات، تصمیم گیری می شود و یقیناً خروجی از تفکر همه اعضای کمیسیون خواهد بود. رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان گیلان با بیان اینکه روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی مسئولیت‌های خود را دست کم نگیرند، اظهار کرد: روسای کمیسیون در جلسات دستور کار داشته باشند و برای برگزاری جلسات کمیسیون می‌توانند هفته یک بار جلسه تشکیل دهند.
وی با بیان اینکه حذف عوارض صادراتی از برنامه‌های اصلی روسای کمیسیون باشد افزود: کمیسیون‌ های اتاق بازرگانی گیلان راهبردهای خود را در جهت حذف عوارض صادراتی تدوین نمایند که با این اقدام به تولیدکننده امید می بخشد و باعث ورود ارز به کشور می‌شود. وی افزود: ما در شرایط تحریم با چالش‌هایی در حوزه صادرات نفتی مواجه هستیم که در این شرایط افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی برای کشور بسیار حائز اهمیت است. با وجود چنین دغدغه‌هایی، روسای کمیسیون برای جلسات خود از مدیران مرتبط جهت حضور در جلسه دعوت داشته باشند تا موانع و راهکارها دقیق‌تر وسریع‌تر میسر گردد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در پایان از تلاش‌های مؤثر رئیس کمیسیون توسعه صادرات و اعضای کمیسیون تشکر و قدردانی کرد.
فرنگیز رحمانی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق گیلان توسعه روابط با همسایگان را کانون دیپلماسی کشور دانست و توجه به فرصت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه را خواستار شد و گفت: اقداماتی که در حوزه تکمیل زیرساخت‌ها شروع شده، امیدوارکننده است هرچند همچنان مسائلی وجود دارد که باید درباره آن ها تصمیم‌گیری شود. رحمانی در ادامه به چالش‌های حوزه صادرات ایران اشاره و تصریح کرد: هزینه تجارت بالا، کمبود اطلاعات درباره بازار برای تجار، ضعف زیرساخت‌ها به ویژه در بخش حمل‌ونقل و لجستیک و مشکل در برگزاری نمایشگاه‌ها به عنوان ابزار موثر در بازاریابی از جمله این مشکلات است.

اشتراک گذاری: