اتاق گیلان
همایش تجلیل از واحدهای صنعتی، معدنی و صادرکنندگان نمونه در گیلان برگزار شد جلسه کارشناسی شورای گفتگو با محوریت بررسی موانع و چالش‌های صدور پروانه مرغداری و حذف مناطق پرخطر سه‌گانه استان دیدار مدیرعامل و معاونان کشتیرانی خزر با رئیس اتاق بازرگانی گیلان و تأکید بر توسعه تعاملات تجاری دریایی بررسی مشکلات مرزی آستارا و چالش‌های منطقه ویژه اقتصادی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گیلان صنایع دستی گیلان در مقایسه با سایر کشورها، با قیمت‌های مناسبی در بازارهای جهانی قابل عرضه هستند برگزاری هفتمین کارگروه پایش کارت بازرگانی و تعهدات ارزی در اتاق بازرگانی گیلان هادی تیزهوش تابان: حجم صادرات کالاهای ایرانی به روسیه نیازمند افزایش است فرهاد شفقتی نایب رئیس اتاق بازرگانی گیلان: رفع موانع دیپلماتیک، کلید توسعه روابط تجاری ایران با اوراسیا است رئیس اتاق بازرگانی گیلان: گیلان پتانسیل بالایی برای توسعه صادرات غیرنفتی به اوراسیا دارد حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پاویون اتاق بازرگانی گیلان در نمایشگاه بین‌المللی تجارت با اوراسیا تبادل فرصت‌ها و چالش‌های تجاری ایران و روسیه در اوراسیا اکسپو ۲۰۲۵ رئیس اتاق بازرگانی گیلان اظهار کرد: مسیر دریایی از گیلان هزینه حمل و ترانزیت کالای تجار و بازرگانان را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد حضور پررنگ اتاق بازرگانی گیلان در سومین نمایشگاه اوراسیا سخنرانی سامان نظری و هادی تیزهوش تابان در پنل فرصت‌ها و محدودیت‌های توسعه تجارت ایران و فدراسیون روسیه رئیس اتاق بازرگانی گیلان مطرح کرد: پیشنهاد راه‌اندازی شعبه میربیزنس بانک روسیه در منطقه آزاد انزلی رئیس اتاق بازرگانی گیلان در حاشیه سومین نمایشگاه اوراسیا از معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خبر داد حضور مدیرعامل میربیزنس بانک روسیه و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد انزلی در پاویون اتاق بازرگانی گیلان حضور سامان نظری رئیس و مهران فکری عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی گیلان از پاویون این اتاق در سومین نمایشگاه بین‌المللی تجارت با اوراسیا
1403 پنج شنبه 23 اسفند

اتاق گیلان

اقتصادی

تأکید رئیس اتاق بازرگانی گیلان بر هم‌افزایی میان همه ذی‌نفعان در دیدار با مدیرعامل راه‌آهن رشت

رئیس اتاق بازرگانی گیلان در دیدار با مدیرعامل راه‌آهن رشت، با تأکید بر اهمیت هم‌افزایی بین همه ذی‌نفعان، از برگزاری نشست‌های تخصصی بیشتر برای بررسی دقیق‌تر چالش‌های صنعت ریلی خبر داد و خواستار همکاری گسترده‌تر برای حفظ و ارتقای سهم حمل‌ونقل ریلی در کشور شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان، قاسم رضائیان رئیس اتاق در این دیدار گفت: پیش‌بینی عبور سالانه ۱۵ میلیون تن بار ترانزیتی از خط راه‌آهن رشت به آستارا و کسب درآمد ناخالص سالانه بالغ بر ۷۵۰ میلیون دلار (با فرض عایدی ۵۰ دلار به ازای هر تن) نه تنها توجیه اقتصادی قدرتمندی ارائه می‌دهد، بلکه جایگاه ایران را در نقشه ترانزیت بین‌المللی به طور قابل‌توجهی ارتقا خواهد داد. رضائیان افزود: محور ریلی رشت - آستارا، تحول جدی در رشد ترانزیت عبوری از کشور شکل می‌دهد و نباید از آن غفلت کرد که میزان ترانزیت عبوری به عوامل و متغیرهای متنوعی مانند افزایش سرعت بازرگانی، توسعه ناوگان و لکوموتیو ریلی، رفع موانع گمرکی، حضور فورواردرهای توانمند (واسطه‌های میان فرستنده و حمل کننده کالا)، توسعه شبکه ریلی، ایجاد مراکز لجستیک، توسعه فناوری و مدیریت هوشمند حمل ونقل، بهبود روابط بین‌المللی و همکاری‌های منطقه‌ای، بازاریابی بین‌المللی و... مربوط است که در جای خود باید به آن‌ها پرداخت.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان همچنین ضمن تشکر از استاندار گیلان بابت پیگیری‌های مجدانه وی در خصوص اتمام و رفع موانع پروژه ریلی رشت به آستارا اظهار داشت : ارتباط ریلی عبوری از ایران برای کریدور شمال -جنوب متصل است و کالاهای عبوری امکان عبور در دو شاخه شرقی (مسیرهای منتهی به سرخس و اینچه برون) و خزر (مسیرهای منتهی به امیرآباد و انزلی) با وجود ظرفیت و امکان عبور ۲۵ میلیون تن، همچنان سهم کالای عبوری ریلی از کشور بسیار ناچیز و کمتر از ۲ میلیون تن است که امیدواریم با پیگیری دکتر حق‌شناس استاندار محترم در خصوص اتمام پروژه ریلی رشت به آستارا این میزان افزایش پیدا کند.
رحمت‌نژاد مدیر عامل راه آهن رشت هم در این نشست که با هدف تعاملات فعالان اقتصادی در صنعت حمل‌ونقل ریلی برگزار شد، گفت: این نشست یک فرصت مغتنم بود تا با همراهی فعالان حوزه تولید و خدمات ریلی، دغدغه‌های موجود را بررسی کنیم و با همفکری، گام‌های مثبتی به سوی آینده برداریم. وی اعلام کرد: به زودی نشست‌های تخصصی‌تری با فعالان اقتصادی استان برگزار خواهیم کرد تا با استفاده از تجربیات متخصصین، مشکلات را دقیق‌تر بررسی کنیم. مدیرعامل راه آهن رشت همچنین تأکید کرد: راه‌آهن رشت با همفکری و همکاری تمام ذینفعان، از جمله بخش‌های خصوصی و دولتی، به دنبال حفظ و ارتقای سهم خود در حوزه حمل‌ونقل است. او اضافه کرد: هدف ما این است که با حفظ ظرفیت بالای راه‌آهن رشت، بتوانیم به شکوفایی بیشتر این صنعت برسیم. رحمت‌زاده ضمن تشکر از مدیران قبلی و فعلی راه‌آهن، تصریح کرد: با وجود چالش‌ها، این مجموعه به هیچ وجه به عقب باز نخواهد گشت و تلاش‌ها برای پیشرفت صنعت ریلی کشور ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری: