اتاق گیلان
دعوت رئیس اتاق بازرگانی گیلان از فعالان اقتصادی استان برای حضور در نمایشگاه اکسپو رونمایی از لوح ثبت ملی مهارت سنتی فرآوری چای دستی مدیرکل صمت گیلان: امور اراضی و منابع طبیعی استان باید نقاطی را برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید اعلام کند استاندار در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و هماهنگی بانک‌های گیلان: اعتبارات بانکی به سمت تولید هدایت شود نظری عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی گیلان: بزرگترین مشکل تولیدکنندگان، سرمایه در گردش است اولین جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌ها جلسه قرارگاه مدیریت مصرف بهینه انرژی (برق) استان به ریاست معاون اقتصادی استاندار با حضور مدیران کارخانجات استان رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی گیلان: متأسفانه اتفاقات غیرکارشناسانه ما را عقب انداخت و از نخبگان اقتصادی استفاده نمی‌شود/ قدراتی ویژه از همراهی رئیس اتاق بازرگانی گیلان رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی گیلان: همدلی، همفکری و تجربیات مرهمی بر اقتصاد بیمار ایران است بیش از پنج هزار گواهی مبدأ، از گیلان برای بازارهای جهانی صادر شد دیدار مدیرکل تأمین ‌اجتماعی گیلان با رئیس اتاق بازرگانی استان حجم تجارت از گمرکات استان گیلان در سال 1402 جلسه کارگروه پایش کارت بازرگانی، رفتار تجاری و اولین جلسه کارشناسی بازگشت تعهدات ارزی استان گیلان رضائیان در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک: روسیه راه آهن رشت به آستارا را جدی‌تر بگیرد مدیران شعب بانک سپه و کشاورزی استان با رئیس اتاق بازرگانی گیلان دیدار و گفتگو کردند مشکلات پایانه مرزی آستارا حل نشده است یادداشت قاسم رضائیان برای اتاق ایران آنلاین: مشارکت بخش خصوصی، بسترساز جهش تولید با حضور در کنسولگری روسیه در رشت رئیس اتاق بازرگانی گیلان حادثه تروریستی مسکو را محکوم کرد
1403 شنبه 8 اردیبهشت

اتاق گیلان

اقتصادی

دیدار رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر جمهوری اندونزی در ایران با نایب رئیس و مشاور اقتصادی اتاق گیلان

در دیدار آقای رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر جمهوری اندونزی در ایران با هادی تیزهوش تابان، نایب رئیس و نیک‌سیرت مشاور اقتصادی اتاق گیلان، صبح روز دوشنبه 4 دی ماه در محل اتاق تشکیل گردید. در این جلسه تیزهوش تابان، ضمن عرض خوشامدگویی به اعضای هیأت، به معرفی ظرفیت‌های استان گیلان در زمینه‌های کشاورزی، شیلات، مواد غذایی، صنعتی، و حمل و نقل و معرفی کارخانه‌های تولیدی استان گیلان در زمینه آهن و فولاد، صنایع سلولزی و چوب، لوازم خانگی، صنایع شیمیایی، سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، شیلات و آبزیان و پرداختند. وی همچنین به کوریدور ریلی شمال – جنوب (نوستراک) اشاره و اظهار داشت که در صورت تکمیل مسیر، زمان و هزینه‌های ترانزیتی حدود یک سوم کاهش خواهند یافت. معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات ویژه منطقه آزاد تجاری و صنعتی بندرانزلی برای توسعه کسب و کار و تجارت نیز از دیگر مسائل مورد بحث در نشست مذکور بود. درحال حاضر، به‌منظور توسعه خطوط کشتیرانی و حمل و نقل دریایی فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه وجود دارد و توسعه حمل و نقل دریامحور و گسترش خطوط کشتیرانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
سپس، آقای رونی پراستیو یولیانتورو ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان، گیلان را دارای ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری فی ما بین دانستند. ایشان ادامه دادند که اندونزی در حال تغییر پایتخت خود از جاکارتا به نوسانتارا بوده، بنابراین نیازمندی‌های بسیاری در زمینه آهن و فولاد، مصالح ساختمانی همچون سیمان و سایر صنایع مرتبط با شهرسازی، فناوری اطلاعات، بهداشت، آموزش و ... احساس می‌کند و این فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در آن منطقه فراهم کرده است. همچنین، وی یکی از اهداف سفر خود را از بازدید شهر رشت توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور اندونزی و ایران عنوان کردند و پیشنهاد دادند دو شهر «بوگور» و «رشت» خواهرخوانده تلقی شوند. یولیانتورو معتقد است که تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی تنها منجر به توسعه روابط فرهنگی نخواهد شد؛ بلکه زمینه‌های بسیار خوبی را برای بهره‌مندی ساکنین دو منطقه از فرصت‌های اقتصادی موجود فراهم خواهد آورد. وی از اندونزی به عنوان بزرگترین تولیدکننده روغن پالم جهان یاد کردند و اظهار داشتند زمینه‌های بسیار مناسبی برای واردات این محصول به ایران و یا صادرات مجدد آن به سایر کشورهای شمالی وجود دارد.
در پایان تیزهوش تابان به اهمیت اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و اقتصادی پرداختند؛ چرا که مطالعه میدانی و بازدید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود می‌تواند باعث اعتمادسازی و علاقمندی به توسعه همکاری آتی گردد. همچنین، لازم است که اولویت‌های صادراتی و وارداتی دو کشور مشخص شوند.
در این سفر آقایان دیماس پراستیو ویبووو، رئیس بخش اقتصادی سفارت و دبیر سوم، و نیکمتور رحمان، دبیر سوم، آقای یولیانتورو را همراهی نمودند.
در پایان، طرفین ابراز امیدواری کردند که دو منطقه بتوانند همکاری‌های اثربخشی با یکدیگر برقرار نمایند.

اشتراک گذاری: