اتاق گیلان
همایش تجلیل از واحدهای صنعتی، معدنی و صادرکنندگان نمونه در گیلان برگزار شد جلسه کارشناسی شورای گفتگو با محوریت بررسی موانع و چالش‌های صدور پروانه مرغداری و حذف مناطق پرخطر سه‌گانه استان دیدار مدیرعامل و معاونان کشتیرانی خزر با رئیس اتاق بازرگانی گیلان و تأکید بر توسعه تعاملات تجاری دریایی بررسی مشکلات مرزی آستارا و چالش‌های منطقه ویژه اقتصادی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گیلان صنایع دستی گیلان در مقایسه با سایر کشورها، با قیمت‌های مناسبی در بازارهای جهانی قابل عرضه هستند برگزاری هفتمین کارگروه پایش کارت بازرگانی و تعهدات ارزی در اتاق بازرگانی گیلان هادی تیزهوش تابان: حجم صادرات کالاهای ایرانی به روسیه نیازمند افزایش است فرهاد شفقتی نایب رئیس اتاق بازرگانی گیلان: رفع موانع دیپلماتیک، کلید توسعه روابط تجاری ایران با اوراسیا است رئیس اتاق بازرگانی گیلان: گیلان پتانسیل بالایی برای توسعه صادرات غیرنفتی به اوراسیا دارد حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد در پاویون اتاق بازرگانی گیلان در نمایشگاه بین‌المللی تجارت با اوراسیا تبادل فرصت‌ها و چالش‌های تجاری ایران و روسیه در اوراسیا اکسپو ۲۰۲۵ رئیس اتاق بازرگانی گیلان اظهار کرد: مسیر دریایی از گیلان هزینه حمل و ترانزیت کالای تجار و بازرگانان را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد حضور پررنگ اتاق بازرگانی گیلان در سومین نمایشگاه اوراسیا سخنرانی سامان نظری و هادی تیزهوش تابان در پنل فرصت‌ها و محدودیت‌های توسعه تجارت ایران و فدراسیون روسیه رئیس اتاق بازرگانی گیلان مطرح کرد: پیشنهاد راه‌اندازی شعبه میربیزنس بانک روسیه در منطقه آزاد انزلی رئیس اتاق بازرگانی گیلان در حاشیه سومین نمایشگاه اوراسیا از معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان خبر داد حضور مدیرعامل میربیزنس بانک روسیه و مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد انزلی در پاویون اتاق بازرگانی گیلان حضور سامان نظری رئیس و مهران فکری عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی گیلان از پاویون این اتاق در سومین نمایشگاه بین‌المللی تجارت با اوراسیا
1403 جمعه 24 اسفند

اتاق گیلان

اقتصادی

نخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، قاسم رضائیان در نخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی که با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون برگزار شد به رویکرد اتاق بازرگانی در تقویت کمیسیون‌ها و تشکل‌های این اتاق اشاره کرد و گفت: در دوره دهم هیئت مدیره اتاق بازرگانی گیلان، تلاش ما این است که از سربازان عرصه اقتصادی جهت پیشبرد کارها استفاده نماییم که یکی از مهم‌ترین راهکارها بهره‌مندی از خرد جمعی است تا بتوانیم در هر موضوعی که جهت مسیر کسب و کار قرار دارد مطلوب‌ترین نتیجه را کسب نماییم. وی افزود: در کمیسیون‌های صادرات، صنعت، کشاورزی گردشگری، تامین اجتماعی، دارایی و حاکمیت‌ها هدف تقویت کمیسیون‌ها و اجرای تمهیدات راهبردی است. وی با بیان اینکه در این دوره اختیارات تصمیم گیری برای هر کمیسیون را به رئیس همان کمیسیون تنفیذ می‌کنیم تصریح کرد: در بخش کشاورزی تمام مسائل، چالش‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را به همان کمیسیون واگذار کرده‌ایم و رئیس کمیسیون در خصوص مکاتبات با کارگروه‌ها و کمیته‌ها به بررسی می‌پردازد و با کسب نقطه نظرات، تصمیم گیری می شود و یقیناً خروجی از تفکر همه اعضای کمیسیون خواهد بود. رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان گیلان با بیان اینکه روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی مسئولیت‌های خود را دست کم نگیرند، اظهار کرد: روسای کمیسیون در جلسات دستور کار داشته باشند و برای برگزاری جلسات کمیسیون می‌توانند هفته یک بار جلسه تشکیل دهند.
وی با بیان اینکه حذف عوارض صادراتی از برنامه‌های اصلی روسای کمیسیون باشد افزود: کمیسیون‌ های اتاق بازرگانی گیلان راهبردهای خود را در جهت حذف عوارض صادراتی تدوین نمایند که با این اقدام به تولیدکننده امید می بخشد و باعث ورود ارز به کشور می‌شود. وی افزود: ما در شرایط تحریم با چالش‌هایی در حوزه صادرات نفتی مواجه هستیم که در این شرایط افزایش و توسعه صادرات غیرنفتی برای کشور بسیار حائز اهمیت است. با وجود چنین دغدغه‌هایی، روسای کمیسیون برای جلسات خود از مدیران مرتبط جهت حضور در جلسه دعوت داشته باشند تا موانع و راهکارها دقیق‌تر وسریع‌تر میسر گردد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در پایان از تلاش‌های مؤثر رئیس کمیسیون توسعه صادرات و اعضای کمیسیون تشکر و قدردانی کرد.
فرنگیز رحمانی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق گیلان توسعه روابط با همسایگان را کانون دیپلماسی کشور دانست و توجه به فرصت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهای همسایه را خواستار شد و گفت: اقداماتی که در حوزه تکمیل زیرساخت‌ها شروع شده، امیدوارکننده است هرچند همچنان مسائلی وجود دارد که باید درباره آن ها تصمیم‌گیری شود. رحمانی در ادامه به چالش‌های حوزه صادرات ایران اشاره و تصریح کرد: هزینه تجارت بالا، کمبود اطلاعات درباره بازار برای تجار، ضعف زیرساخت‌ها به ویژه در بخش حمل‌ونقل و لجستیک و مشکل در برگزاری نمایشگاه‌ها به عنوان ابزار موثر در بازاریابی از جمله این مشکلات است.

اشتراک گذاری: